marți, 13 mai 2014

El si Ea


Eu imi tot fac planuri pentru iesirea la pensie, pentru mutarea la tara, pentru amenajarea gradinii dar imi par atat de indepartate si parca nu ma pot fixa nicicum in tablou. Cateodata reusesc sa ma deconectez de la agitatia si nebunia din jur, plantez o floare, ma opresc in fiecare dimineata pe balcon si le privesc si mai nou, in fiecare zi cand revin de la serviciu ma uit sa vad cine sta pe cuib: El sau Ea? 
Nu stiam nimic despre porumbei, pana la reabilitarea blocului aveau cuiburi intr-un spatiu destul de ingust dintre scari, nici macar nu constientizam acest lucru ii auzeam numai cand ieseam pe balcon. Sunt pasari placute si prietenoase(daca treci cu vederea mizeria pe care ti-o lasa pe pervazuri), eu am masa de la bucatarie in dreptul geamului si de multe ori intra pana pe masa chiar daca tu esti in incapere, i-am lasat intotdeauna sa inspecteze si nu am facut miscari bruste.
Cea mai mare surpriza am avut-o in primavara aceasta cand au ales sa intre in dormitorul copiilor si au hotarat ca undeva pe dulap este cel mai bun loc sa-si depuna primul ou. Adi are grija sa le deschida geamul cand vor sa-si schimbe locul pe cuib(iar daca el nu este in Bucuresti ma ocup eu), le-a imbunatatit cuibul care era format din cateva crengute asezate pe dulap in jurul primului ou si dupa ce Brandusa mi-a spus ca mai urmeaza sa depuna oua in cuib, m-a informat ca acum sunt doua.
Mi se pare impresionant ca niste pasari isi impart responsabilitatile si clocesc cu randul si cel mai important: stiati ca isi aleg perechea si raman impreuna pe viata?
Ieri cand am ajuns acasa, pe cuib era El, nu stiu ce gandea cand ma vedea pe mine cocotata in pat in incercarea de a-l prinde bine in poze. Ea este mai timida si era usor nelinistita ca ne vedea in preajma oualelor, dar a trecut repede peste si si-a luat in primire cuibul pentru tura de seara.

 



Bucurati-va de tot ce este in jurul vostru!

10 comentarii:

  1. Frumosi sunt amandoi si frumos este si gestul vostru !
    Sa va traiasca inaripatii si sa ne arati poze cu progeniturile!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ei s-au acomodat foarte bine acum suntem curiosi sa vedem cum se vor comporta puisorii, eu recunosc ca am un oarece stres pana la final. Sunt si frumosi si prietenosi.

      Ștergere
  2. Reli, mie mi se pare extraordinar, n-am auzit pana acum sa intre chiar in casa si sa-si faca cuib!!! Stiu ca sunt blanzi si au incredere in oameni, dar nici chiar asa!...Sa va traiasca iti urez si eu si sa va bucurati de ei!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Probabil ca au empatizat cu Adi, s-au simtit bine daca au revenit sa-si faca cuib. Nu se sperie de noi, cred ca simt cumva ca nu avem ganduri ucigase fata de ei, chiar ne sunt dragi si acum asteptam sa vedem ce si cum cu puii. Multumim Maria!

      Ștergere
  3. Cuib in casa ? Reli esti un monument de rabdare, eu nu cred ca as rezista sa curat la puf si pene :) Sa fie sanatosi !
    PS - nu cred ca se pune problema sa te intreb de supa de porumbel ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Recunosc ca am foarte multa rabdare dar nu la mine in camera si-au facut cuib si nu fac eu curat acolo, face Adi. Daca la prima vizita(care a durat cateva zile) au facut ceva mizerie, acum se pare ca s-au adaptat si nu se mai plimba prin camera, de pe dulap direct pe geam si de pe pervaz pe dulap. Fac ceva mizerie pe dulap dar nu incomodeaza pe nimeni, dupa ce ies puii si se fac suficient de mari sa poata pleca curatam si dulapul.
      Supa de porumbel categoric NU!

      Ștergere
  4. Buna seara,
    Super tare sa ai cuib de porumbei in casa si sa mai scoata si pui, abia astept.
    Oricum felicitari, mie mi se pare un semn bun pentru voi, de regula animalele ne aleg pe noi si nu invers cum gresit avem impresia si nu-si aleg orice oameni. Ele pot citi mai bine decat noi sufletele asa ca mult noroc si sa fie intr-un ceas bun.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu vreau sa cred ca suntem oameni buni :)) Oricum nu am mobila din lemn pretios si obiecte de valoare sa stau stresata ca se strica! Glumesc! Veneau in vizita dar nu ne-am gandit ca o sa-si faca primul ou pe dulap, deci ne-au fortat putin mana :)
      Sper sa se termine cu bine!

      Ștergere
  5. mama, cat de interesant! asa ceva n-am mai pomenit. bravo voua, daca ati fost alesi, inseamna ca e ceva de bine acolo. sa va traiasca si sa scoata puisori sanatosi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Primul puisor a iesit dar e cam uratel, nu am insistat sa-l analizez sau sa-l fotografiez de teama sa nu se sperie. Poate il prind acum in weekend, uneori El nu are rabdare pana vine Ea si pleaca, pret de cateva minute ramane doar puiul si celalalt ou. Si eu sper sa fie sanatosi si sa se termine cu bine.

      Ștergere